COM HEM DE PARLAR PERQUÈ ELS INFANTS I ADOLESCENTS ESCOLTIN

 ComHemdeParlar
Vivim en una època d’estrès. Els pares i educadors ens trobem sota una pressió enorme intentant “arribar a tot arreu”. Les exigències són elevades. L’energia baixa. El mal geni es dispara ràpid. El dia no té suficients hores. Estem convençudes que aquestes formes de comunicació, sinceres i plenes de comprensió, poden contribuir en gran manera a l’estabilitat i el bon judici de les famílies i escoles actuals.
OBJECTIUS

Proporcionem tècniques per ser més útils als nostres infants i adolescents i més generosos amb nosaltres mateixos. Els pares i educadors aprendran habilitats provades com:

• Establir límits mantenint una actitud amorosa davant dels sentiments dels infants i adolescents
• Expressar l’enuig sense fer mal
• Animar els infants i adolescents que col·laborin
• Ajudar els infants i adolescents a ser solidaris i responsables
• Resoldre conflictes de manera pacífica i crear una atmosfera familiar d’amor i de respecte

El taller Com hem de parlar perquè els infants i adolescents escoltin dóna als pares i educadors una oportunitat per aprendre de manera pràctica noves habilitats de comunicació.

“Els pares són a primera línia de foc set dies a la setmana. Tot i així molt pocs han rebut un entrenament per als requeriments d’aquesta feina. No és estrany que fins i tot els pares amb bones intencions sovint es trobin amb sentiments de frustració, perplexitat, culpabilitat o solitud”, diuen Adele Faber i Elaine Mazlish, autores guardonades pel seu programa i llibre.

QUINS TEMES TREBALLAREM A LES SESSIONS?
• AJUDAR ALS INFANTS I ADOLESCENTS A FER FRONT ALS SEUS SENTIMENTS

Explorar què els passa als infants i adolescents quan neguem els seus
sentiments. Habilitats específiques que els ajudin a reconèixer i fer front als seus sentiments -decepció, enveja, frustració, ressentiment, ira. Camins perquè ells acceptin els seus sentiments, limitin els comportaments inacceptables i mantinguin encara la bona voluntat.

• ANIMAR A LA COL·LABORACIÓ

Com reaccionen els infants i adolescents davant dels mètodes més usuals que fem servir perquè cooperin: amenaces, advertències, ordres, insults, sarcasme, discursos, etc? Cinc camins que conviden a la cooperació, amb els quals adults i infants i adolescents se senten bé amb ells mateixos i amb els altres.

• ALTERNATIVES AL CÀSTIG

Com reaccionen els infants i adolescents al càstig? És necessari confiar en el càstig com la manera de disciplinar-los? Algunes alternatives al càstig que permetin als pares expressar el seu desacord profund, així com fomentar en els infants i adolescents que assumeixin la responsabilitat sobre les seves conductes.

• FOMENT DE L’AUTONOMIA

Maneres d’ajudar els infants i adolescents a separar-se dels pares, a
convertir-se en persones responsables, perquè puguin funcionar autònomament el dia de demà. Habilitats específiques que ajudin els infants i adolescents a desenvolupar els seus propis recursos interns.

• ELS ELOGIS I L’AUTOESTIMA

Una exploració de quins són els tipus d’elogis que contribueixen que els
infants i adolescents puguin construir una visió positiva i realista i quins no hi contribueixen.

• ALLIBERAMENT DE LES ETIQUETES IMPOSADES ALS INFANTS I ADOLESCENTS

Una mirada a com els infants i adolescents, a vegades, són encasellats (el pinxo, el ploraner, el que sempre s’escapoleix, l’entremaliat… ) i com podem alliberar-los d’encasellar-los en aquests papers. Sis habilitats que podem fer servir per a ajudar els infants i adolescents a veure’s a si mateixos amb una llum diferent i més positiva.

 

RECAPITULEM
DURADA

És un taller de catorze hores de durada en total, que es reparteix en una sessió cada setmana de dues hores, al llarg de set setmanes
consecutives.

A QUI VA ADREÇAT?

Va adreçat a pares, educadors, psicopedagogs, educadors socials, monitors de lleure i de menjador, i a totes aquelles persones que vulguin millorar la seva relació diària amb els infants i adolescents.

METODOLOGIA

La metodologia del taller es desenvolupa de la manera següent: primer de tot es fa una exposició de les habilitats a treballar durant la sessió i la resta del temps es duen a terme exercicis pràctics (individuals o en parelles), es posen en comú els resultats, feedback … És a dir, és una metodologia molt interactiva i pràctica.

PREU DEL TALLER

(7 sessions de 2 hores): 160 € individual / 270 € per parelles. Aquest preu inclou el material de treball

INSCRIPCIONS

Trucant al 653084464 (Núria) o enviant un correu a martagrauges@gmail.com